-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:17134 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:6

ازدواج حضرت خديجه با پيامبر « ص » چگونه اتّفاق افتاد ؟
حضرت خديجه زني عاقل و شريف و ثروتمند بود . وي قبل از ازدواج با پيامبر « ص » دو بار شوهر كرده بود . « ابو هاله » و « عقيق مخزومي » شوهران متوفاي او بودند . در سفري كه كاروان تجاري خديجه به سرپرستي محمّد « ص » به شام رفت ، ميسره ، غلام خديجه « س » همراه آنان بود .
پس از پايان يافتن سفر و بازگشت كاروان به مكه ، ميسره شرح جزئيات سفر و سود فراوان و بي سابقه اي كه عايد آنان شده بود ، و همچنين بزرگواريها و كراماتي كه در اين سفر از محمّد « ص » آشكار شده بود ، همه را براي بانوي قريش تعريف كرد؛ از جمله برخورد راهب مسيحي با آن حضرت و پيشگويي او از پيامبري ، آن بزرگوار .
همچنين مطالبي كه عموي خديجه « س » « ورقة بن نوفل » به عنوان پيشگويي هاي پيامبران گذشته درباره بشارت ظهور محمّد « ص » و همسري خديجه « س » با او گفته بود ، خديجه « س » را به ازدواج با محمّد « ص » بيشتر كرد .
از اين رو ، خود پيشنهاد ازدواج به محمّد « ص » داد . خديجه « س » در هنگام ازدواج چهل سال و رسول الله « ص » بيست و پنج سال داشتند . او اولين زني بود كه به پيامبر ايمان آورد و تمامي ثروت خود را در اختيار رسول الله « ص » قرار داد و در راه نشر اسلام صرف گرديد .

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.